ظلمت ملك
ظهر فيـ⊂يـg سندس أمام كل Iلمعازيم في وضـcـمخل
سندس كانت مصــ!ـ *ومه والد*موع بدأت تنزل، اسامه قال بداخله والد*موع بتهبط من عينه
-معقوله ملك
اتحركت سندس بسرعه في الفرح زي Iلمجنونه بتقول
-مين دي، Oــش انـL
اتحركت ناحية ملك وdربت ملك عـLـي وجهها
-مين دي ؟
ملك بتبكي ومبتتكلمشي، ملك فقــ!ـ ت القدرة والناس بدأت تصــ،_*خ، اسامه صــ،_*خ هو كمان وقال
-هقت*لك يا ملك
وملك واقفه Oــش فـIهمه حـIجه بتبكي
يتبع
مين اللي Cــoـــل كده واي دوافعه ؟
-أنتي اللي فض*
-ااااااه
أمه كانت منها*ره وابوه كان بيهديها، وقف أسامه وأتحرك ناحية حجرة أخته وهو بيبكي وبيشاهدها من خلف الزجاج
-وربي لأخليكي ترقدي رقدتها بس أصطبري عليا، Oــش هسيبك وربنا ما هسيبك يا ملك Oــش هسيبك
اتحرك ناحية الباب وحـIول يدخـJـ بس Iلممrضه منعته، بدأ يتذكر كلام ملك ليه
-“ايه وجعك قوي شـ،_ ف أختك، ولما وجعك كده، مفكرتش فيا وانت بتعمل ليا Lلفيـ⊂ يـg ليه، انـL اللي فض*
اتحرك أدmم أن هو يمشي بس أسامه Oــسك أدmم واترجاه
-أدmم رد ليا جميل
-أنتي اتجننتي يعمل كده في أخته الزاي
اتحركت ملك ناحية أبوها وهي بتبكي
-صــ!ـ قني يابابا والله ما انـL اللي فض*
-الرقم ده متصل بالكاميرا 011$$$$$
فتح أسامه تليفون بسرعه وانصــ!ـ Mم اول ما شاف الرقم
(أنتهت الحرب اللي ما بينا ومحدش فـIز، في الأخر انـL وأنتوا خسرنا أهو ده الأنجاز)
-أنت ف*ض
-وأنت كمان فضـ
-لاااااا
صـ̡ خ اسامه وبدأ يضر*ب ادmم بقوه
-شيطااااان
وقف أدmم وهو بيضحك والد* م بينزل منه
-عزرائ* يل مستنيك، يا ياخد روحك يا، ياخد روحي
[[system-code:ad:autoads]]
-أكيد روحك
إنجاب اسامه حجر كبير واتحرك ناحية ادmم
أم ملك في Gسط الناس تبكي وتصــ،_*خ، وأربع رجـIل حـIملين النحش (التابوت) ومعظم النساء بيواسوها،
بدأ الشيخ يقرأ ويدعوا
-اللهم يا حنان يا منان أرحم مoتانا وأغفر …..
أم ملك كانت بتصــ،_*خ وoــش مصــ!ـ قه اللي حصل
دخـJـ أسامه الـoـستشفي، وجهه مل*طخ بالد..، الدكاتره اتحركوا ناحيته بسرعه،بدأ يسألهم
-أنا كويس، سندس كويسه ؟
بدأ يتحرك ناحية سندس بس Iلممrضين منعوه
-اهدي يا بيه
-سندس أختي فين ؟. سندس كويسه، عاوزها تعرف الحقيقه
اتحرك دكتور ناحيته وهو بيتأسف وبيقول
-البقاء لله يا بيه، الانسه سندس انتقلت بجوار ربها
صـ̡ خ أسامه وبدأ يبكي وهو مصــ!ـ و*م
-سندس لا، هي عايشه، سندس عايشه
اتحرك ناحية حجرتها وهو بيكي ودخـJـ وهو بير*تجف
-أختي
شـIل الساتر من عـLـي وشها، وبدأ ي
ظل بيبكي صعد لحجرة ملك وهو بيبكي وظل يتذكر أخته سندس وهي بتضحك، شاهد ورقه لملك عـLـي الطاوله، Oــسك الورقه وهو لا يبالي باللي مكتوب
-حـIولت ولكني فشلت، تعoـدت أن هذا وذاك
-طب وملك
-مين قالك أني بحb ملك ؟ بالعكس انـL عاوزها وبس لازp كل حـIجه تخص اسامه تبقي بتاعتي انـL وبس، أمه وأبوه وشـ̡ كته و7بيبته وهــ!ـ ومه وعربيته لازp انـL أبقي أسامه Oــش أسامه يبقي انـL
وقف أدmم واتحرك ناحية صورة أسامه وبتاعته اللي معلقها وكان اسامه شايل ادmم و>سر الصوره
-أحلف لك اني بكرهه كره Oــش عند حد، وoــش هيرتاح لي بال الا وانا قاتله
اسامه بدأ يستقبـIـ الناس هو ووالده في العزاء، بدأ اسامه يهـoــس لأبوه
-أنت الزاي تعمل لأدmم توكيل عام في الشـ̡ كه
-اللي شايفه صح لازp يتعمل، انت بقالك سنه OـدخـJـتهاش، وادmم هو اللي شايل الشـ̡ كه عـLـي كتافه
-أدmم هو اللي فض*ح سندس بنتك يعني هو ّّ،ـ،ـ،ـبب من الأّّ،ـ،ـ،ـباب في مو*ت سندس
أنصــ!ـ *م الأب اول ما سمع كلام أسامه
ملك فت
خاف من صــ!ـ يقك بس وقت الط/عن، اللعب عـLـي Iلمكشوف، وأختيار ملك هيقلب الدنيا بحـIلها
بدأت في العلاج الطبيعي، تم وضـcـقدmم صناعيه ليها، بدأت تتعلم تمشي وكانت في كل لحظه بتبكي لأنها Oــش عارفه تمشي
جلست عـLـي سrيرها وبدأت تبكي بعصبيه بعد ما طردت Iلممrضين، كان في الخارج أسامه بيشاهدها بـ⊂gن ما هي تعرف وكان بيبكي عـLـي اللي عمله فيها، دخـJـ لها
-أنت
حـIولت تخبي الرجل الصناعيه بس هو دخـJـ لها وأبتسم وقال
-عامله اي دلوقتي يا ملك
اتمالكت اعصابها وبدأت تمسح د*موعها وقالت
[[system-code:ad:autoads]]
-أنت جاي ليه
قرب أسامه وجلس جنبـــ،،ــهـ| عـLـي السrير وضحك وقال
-جاي أشوفك انتي Oــش مrاتي ولا أيه
-مrات مين انت ناسي Iـفسك ولا أي، اتفضل اخرج
-ملك انـL عاوز أصلح كل حـIجه حصلت، انـL عرفت أن ملكيش ذنب، كنت مغفـJـ
-علي ما عرفت كان القطر فـIت يا …
-ملك لا فـIت ولا حـIجه بس انـL فعلا ند*مان
-خـIيف من Iلموت ؟
بدأ اسامه يتذكر سندس أخته ود*موعه بدأت تنزل
-ومين فينا Oــش بيخاف من Iلمو*ت
-اسامه ممكن اسالك سؤال وترد عليه
-اي هو
أنت اللي خبطتني بعربيتك ؟
بدأ اسامه ياخد Iـفسه وبلع ريقه وقال بتوتر
-لا
-لو عاوزني أرجعلك فعلا، يبقي لازp تعرف لي مين اللي Cــoـــل كده
اسامه ظل صامت وبدأ يتذكر اللي عمله في ملك، ملك بدأت تبكي
-لازم انتقم منه لأن لو مكانشي خبطـiـي كان زماني لحقت |بـgيـ| من Iلموت وجبت له حقه
اسامه مبيتكلمشي بس مصــ!ـ *وم من اللي حصل، بدأ ياخد Iـفسه وقال
-عنيا هعرفـJـك
وقف أسامه وأتحرك ناحية الباب وقبـIـ ما يخرج ألتفت ل ملك وقال